iPrimus ansluter kunder till alla fem nya NBN webbplatser Bredbandsleverantör iPrimus har just meddelat det har anslutna kunder till var och en av de fem nya fastlandet australiska NBN Co första släpp Fiber-to-the-home webbplatser. iPrimus har nu fiberoptiska bredbandskunder i Willunga SA, Brunswick VIC (en förort till Melbourne), Armidale NSW, i de västra förorterna av Mundingburra och Aitkenvale i Townsville QLD, och i städerna Kiama Downs och Minnamurra i kustnära NSW. Även om NBN har ännu inte blivit fullt fungerande, kan iPrimus kunder inom FTTH studien får bredband hastigheter upp till 100 Mbps för nedladdning och 40Mbps för uppladdningar. Det är högt tempo, och kunder har redan visat sin uppskattning för framsteg i tekniken. Willunga Syd hade SA bosatt Nigel Williams detta att säga om det nya nätverket: ldquoEven när vi hade två bärbara datorer ladda ner och fyra personer som spelar spel, arbetade vår iPrimus NBN tjänst perfekt utan några avbrott. Ladda ned Windows-uppdateringar var otroligt snabb för ndash en 1GB uppdateringen slutförts innan jag rsquod hunnit koka grytan. rdquo En Kiama Downs, NSW lokal, John, instämde med andra iPrimus NBN kunder om hur tjänsten har påverkat familjelivet hemma: ldquoWe alla använder internet, och genast märkte högre hastighet när du surfar på webben, tillgång till e-post, särskilt de med stora fästen och i barnen nedladdning projekt och information för sina läxor. Vi rsquove också titta på TV på nätet, vilket är en mycket bättre upplevelse utan buffring. rdquo Över i innerstaden förorten Brunswick i Melbourne, mor till flera söner, sade Victoria Vincent: ldquoI omedelbart märkte hur mycket snabbare och lättare är det att Skype-vänner i Sydney och familj i England. Jag rsquoll definitivt att hålla kontakt med dem mer regelbundet. rdquo För dem som motsatt sig NBN, dessa kommentarer från vanliga människor visar hur den nya fiberoptiska NBN kan hjälpa familjer i form av utbildning och kommunikation, samt dess uppenbara konsekvenser kvalitet för Australien rsquos medicinska och företagstjänster industrier. iPrimus Australien chef för Marknadsföring och produkter, Andrew Sims, tror detta är första steg i en större process: ldquoThis är en stor milstolpe för Primus Australien. Det har varit mycket arbete för att komma till denna punkt, inklusive utveckling av interna processer, ansluta till den provisoriska POI (Interconnect) och se till kundens upplevelse är den bästa i branschen, rdquo Sims fortsätter: ldquoOur målet är att säkerställa kunder har en smidig övergång när de gör övergången till ett iPrimus fiber-to-the-home service och njut av överlägsen kundservice vi ger av vår 100% australiensiska callcenter. rdquo

mobilt bredband